Kan je anticonceptiepillen in de handbagage meenemen zonder een medicijnenoverzicht oid?

Heb ook het originele doosje en de bijsluiter nog in bezit, mocht dit nog verschil uitmaken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.2K
Amadea
3 jaar geleden
Het kan uitmaken waar je naartoe gaat vliegen. Neem de pillen in elk geval in de originele verpakking mee. En hou er rekening mee dat je in een ver land buikloop zou kunnen krijgen, wat invloed heeft op de werking van de pil. Dus neem ook condooms mee!

Antwoorden (1)

Kan wel,maar zou ik niet doen.
Er wordt zo ontzettend veel gesmokkeld en in sommige landen is de douane zo achterdochtig, dat het heel verstandig is om een medicijnenoverzicht bij je te hebben.
Je kan die gratis opvragen bij de apotheek waar je de medicijnen vandaan hebt. Zorg er ook voor, dat de eventuele stripverpakkingen in tact zijn en dat je geen losse pilletjes bij je hebt. Op de strip (achterzijde) staat immers ook de naam van het medicijn, dat ook op het overzicht van de apotheek staat.
Het kost even wat moeite, maar het kan je veel ellende besparen bij grensoverschrijdingen (vliegveld e.d.).
Toegevoegd op 28 juli 2020 16:09: bron
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@elder161 via de app van mijn apotheek kan ik een overzicht krijgen van mijn medicatie, is dit voldoende? Of is het document verstrekt door de apotheker toch iets anders?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Askid
In het buitenland heb je met heel veel verschillende soorten mensen te maken; ook wat betreft grens-ambtenaren. Je kan niet weten in hoeverre zij met de moderne apparaatjes uit de voeten kunnen. Daarom is een papier met stempels en handtekeningen en woorden als Pharmacie altijd overtuigender.