kan iemand mijn raad geven ik heb een zwerfkat met 4 jongen en assiel komt niet dierenbescherming ook niet zwerfkatten breda ook niet ik moet ze kwijt

ik mail en bel iedereen ik kan de jongen niet vangen ze zijn schuw maar het kost mij teveel en het wordt zo koud waarom laten alle instanties mij barsten heeeelp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

via de dierenbescherming of dierenambulance kan je vaak een vangkooi in bruikleen krijgen.
pak het rustig aan, en laat de diertjes eerst rustig aan de kooi wennen voor je hem op scherp zet.
ik neem aan dat het asiel de katjes, eenmaal gevangen, niet zal weigeren.
succes, lief dat je je om de beestjes bekommert.
Rieneke1
13 jaar geleden
Kijk ook eens op http://www.goeievraag.nl/vraag/geef-tijd-wilde-kat-eten.96626, daar staat een soortgelijke vraag. Ik heb hier ook antwoord gegeven. Probeer anders eens te bellen met Kattenzorg Den Haag, dat is een goede instantie. Misschien kunnen de mensen daar je advies geven.
De kittens moeten in elk geval niet in het asiel terechtkomen, want ze kunnen waarschijnlijk geen huisdier meer worden. Katten die niet tussen week 2 en 9 aan mensen zijn gewend, zullen altijd schuw blijven.
Veel succes, ik hoop dat je iets hebt aan dit antwoord!