schoenenopslag nabij verwarming verstandig?

Nog even en het is winter en de verwarming gaat weer aan. Nu was ik van plan in de hal een sidetable te maken die voor de radiator komt te staan (om deze ietwat te verdoezelen). Onder het blad van de sidetable wilde ik een extra plank maken waarop we wat (kinder)schoenen kwijt kunnen. Ik weet dat het beter is om je natgeregende schoenen NIET bij een verwarming te drogen te zetten. Maar weet iemand of dit eigenlijk ook kwaad kan voor droge schoenen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (1)

Zolang je in de hal de kachel niet op solderen zet - en dat lijkt me sowieso tamelijk nutteloos, want daar woon je niet - zal het voor droge schoenen geen kwaad kunnen. Je moet ze niet voor de gloeiend hete kachel zetten , zeker niet langdurig , maar gewoon normale kamertemperatuur is prima. Het moet juist ook weer niet TE koud zijn, want dan wordt het snel ook te vochtig.

(Ik had ooit het briljante idee de schoenen in de kelder op te slaan ; geen aanrader ;-)

Maar inderdaad, natte schoenen een beetje uit de buurt van de verwarming laten drogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De verwarming in de hal gaat bij ons wel aan. En het is aan of uit. Dus als hij aan is staat hij op stantje solderen zoals jij dat noemt :). Ik was wel van plan een opstaand plankje te maken, zodat de schoenen niet direct contact kunnen hebben met de radiator.
Twijfel nog steeds...